כל עסק ראוי שילווה אותו רואה חשבון מנוסה שבקיא בכל הסמנטיקה של מערכת החוק והמשפט. רואה חשבון לעסקים קטנים ידע לרתום את הזכויות המעוגנות בחוק לטובת הלקוח שלו. אם מדובר בעוסק מורשה, אז מוטב שיבין וידע, למשל, כיצד הוא יכול למקסם את ההחזרים שביכולתו לקבל ממע”מ. מעבר לכך, רואה חשבון ינהל את כל הפעילות השוטפת של העסק ויפיק דוחות חודשיים, דו-חודשיים או שנתיים, בהתאם לנדרש על פי חוק ובהתאם לסוג העסק. הנהלת חשבונות לעסקים עושה סדר במסמכים, בהוצאות ובהכנסות ויכולה לעזור בקבלת החלטות בדבר ביצוע השקעות ופיתוח העסק.

הנהלת חשבונות לעסקים – מה זה בעצם כולל?

אין דבר כזה עסק קטן מדי להנהלת חשבונות. כל עסק שמעוניין להתפתח ולגדול, חייב לנהל את החשבונות שלו בצורה מסודרת ומתוך חשיבה לעתיד. רק כך ניתן להבין איפה העסק עומד כיום, איפה הוא עמד באופן יחסי בשנה שעברה ולאן הוא מתקדם. העסקה של רואה חשבון לעסקים קטנים עוזרת בראש ובראשונה בעשייה של סדר.

עסקים רבים אינם מודעים לחובות המוטלות עליהם ולזכויות המגיעות להם. הם יכולים להיתקל במצבים לא נעימים מול הממסד, רק משום שלא ידעו שעליהם לבצע פעולה מסוימת, כמו למשל הגשה של דו”ח או תצהיר. עבודה עם הנהלת חשבונות לעסקים קטנים תמנע את המצב הזה. תמיד יהיה מישהו עם היד על הדופק, שיודע מה צריך לעשות ומה אפשר להשיג.

רואה חשבון יוכל לבצע את כל החישובים הרלוונטיים להגשת דו”חות למע”מ ולמס הכנסה וידאג להגיש אותם בזמן. מעבר לזמן שנחסך ולכוחות הפיזיים שתחסכו בהתרוצצות, ניתן לחסוך בכך גם משאבים נפשיים רבים – עבודה עם איש מקצוע צמוד בהחלט מספקת מידה של שקט נפשי. עול ניהול העסק מתחלק למעשה עם אדם אחר, ולא הכל רובץ על הכתפיים של בעל העסק. מעבר לכך, הנהלת החשבונות אחראית גם על חישובי שכר והנפקת תלושי משכורת לעובדים, הפקת דו”חות רווח והפסד ומאפשרת לצפות בדוחות ובמצב חשבון עדכני – בקלות ובכל רגע נתון.

כמה עולה רואה חשבון לעסק קטן?

אין עלות קבועה לשירות. כל עסק מצריך כמות אחרת של עבודה והתשלום לרוב הוא על בסיס חודשי. עוסק מורשה מגיש דוחות פעם בחודש או פעם בחודשיים, ועוסק פטור פעם בשנה. כשמדובר בהפקה של תלושי משכורת, יש לתת את הדעת בדבר כמה עובדים מדובר. כל בעל עסק רשאי לבקש פעולות שונות והפקה של דוחות שונים כראות עיניו, ובשל כך ובשל סיבות אחרות – העלות אינה קבועה.

הצוות המעולה שלנו ב-“צנגוט באומר מור – רואי חשבון” ישמח לעמוד לרשות כל בעל עסק המעוניין בשירותי ראיית חשבון ובשירותי הנהלת חשבונות לעסקים.

צור קשר